Gadżety reklamowe – niewielka inwestycja, duży wpływ na sukces firmy

Gadżety reklamowe – niewielka inwestycja, duży wpływ na sukces firmy

Gadżety reklamowe to niewielkie przedmioty, które liczne przedsiębiorstwa oraz firmy wykorzystują w celach promocyjnych i reklamowych. Z reguły gadżety są praktycznymi rzeczami, a im bardziej przydatne są na co dzień, tym lepiej. To właśnie dlatego najczęściej są nimi notesy, samoprzylepne karteczki, długopisy, smycze do kluczy, czy ozdobne breloczki.

Gadżety reklamowe – nie tylko artykuły biurowe

Współczesne gadżety reklamowe to nie tylko artykuły biurowe – coraz częściej możemy spotkać je także jako inne przydatne przedmioty codziennego użytku. Tak naprawdę to od naszej kreatywności zależy to, czym będzie taki przedmiot i jakie będzie miał zastosowanie. Dlaczego wręczanie upominków jest tak ważne?

Aby poznać odpowiedź na pytanie, należy zapoznać się z teorią wywierania wpływu na ludzi, którą kilkadziesiąt lat temu opracował amerykański profesor psychologii Robert Cialdini. Mimo, że od jej powstania minęło już dość sporo czasu, to wciąż znajduje zastosowanie w wielu, współczesnych strategiach marketingowych.

Zasada wywierania wpływu na ludzi wg. profesora Roberta Cialdiniego

Podobno to co dajemy, zawsze w jakiś sposób do nas powraca. Amerykański profesor psychologii w swoich badaniach określił to regułą wzajemności, czyli „coś za coś”. W praktyce oznacza to, że wręczając nawet niewielki prezent dla potencjalnego klienta, czy partnera biznesowego, tworzymy pozytywny wizerunek firmy, który w przyszłości przekłada się na jej zysk. Obdarowany uznaje przedsiębiorstwo za hojne oraz takie, które stara się pamiętać o swoich klientach. A taki obraz sprzyja wzmocnieniu pozycji firmy na rynku.

Na tym jednak nie kończą się zalety – stosując regułę wzajemności, szybko przekonasz się, że wręczając gadżet reklamowy, obdarowany postara się zrekompensować Ci dobry gest. W jaki sposób? Na przykład dokonując zakupu w Twoim sklepie, polecając Twoja firmę wśród znajomych, czy zamieszczając pozytywną opinię w sieci. Bez względu na to, na co zdecyduje się obdarowany umocnisz swoją pozycję na rynku, zyskasz renomę i zwiększysz sprzedaż. Im więcej gadżetów reklamowych zatem rozdasz tym lepiej dla Ciebie.

Aby to osiągnąć, niezbędne jest jednak wybranie właściwego gadżetu reklamowego. Z jednej strony powinien być to wyjątkowy i stylowy przedmiot, z drugiej praktyczny. Dobrym pomysłem jest inwestycja w gadżety z logo Twojej firmy, które będą choć trochę tematycznie związane z Twoją działalnością. Jeśli np. prowadzisz sklep z artykułami plażowymi, to najlepszym gadżetem będą okulary słoneczne lub piłki plażowe. W ten sposób przedmiot będzie przypominał obdarowanemu o Twoim biznesie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.